Murupolku-navigointi

Varautumisessa sinua palvelevat

Henkilöstö

Janne Rahunen

Toimitusjohtaja

 

Kata Safetyn Janne Rahusesta tuli yrittäjä vuonna 2016. Hän oivalsi mahdollisuuden yhdistää sähköasentajan koulutuksensa, kokemuksensa teollisuusautomaation ja sähkötarvikemyynnin asiantuntijuudesta sekä intohimoisen harrastuksensa sopimuspalomiehenä.

”Halusin työelämältä enemmän, halusin kehittää itseäni. Toinen määrittävä asia oli ja on yhä halu auttaa ihmisiä, tehdä jotakin merkityksellistä ja hyvää. Ihmekös tuo, että mieli paloi yrittäjyyteen.”

Yrityksen on kyettävä luomaan asiakkailleen lisäarvoa, jolla on aidosti markkinakysyntää. Sen tiesi myös Janne, joka päivätyössään SLO:n teollisuusasiakkaiden parissa tunsi hyvin asiakkaidensa arjen.

 

”Uutinen vuodelta 2011 sai kovasti mietteliääksi. Tuolloin Turun yliopistosairaalassa sattui tulipalo”

 

”Näin kiinteistöjen palokatkojen suunnittelussa ja toteuttamisessa paljon tekemätöntä työtä, paljon parannettavaa. Uutinen vuodelta 2011 sai kovasti mietteliääksi. Tuolloin Turun yliopistosairaalassa sattui tulipalo. Palo paljasti, että Suomessa on paljon kiinteistöjä, joissa erilaisia läpivientejä – johtoja, putkia, kanavia ja kaapeleita – on vedetty seinien läpi puutteellisesti.”

Janne on luonteeltaan kehittäjä ja innostaja. Niinpä Katassa kasvu- ja kehittämistyötä tehdään monella rintamalla palvelujen tuotteistamisesta säteilymittarien tuotekehitykseen. Tavoitteena on kasvaa valtakunnallisesti väestönsuojelun sekä säteily- ja paloturvallisuusalan yritykseksi.

”Turvallisuuteen ja varautumiseen liittyviä vaatimuksia tulee monesta suunnasta. Koko Katan tiimin tavoitteena on auttaa, neuvoa ja helpottaa vastuun kantamista.”

Vastuun kantaminen – juuri se on luonteenomaista Jannelle. Vaikka yrittäjän arki on kiireistä, Janne on yhä mukana Reijolan sopimuspalokuntalaisena. Mieluinen näköalapaikka hänelle on myös jäsenyys Pohjois-Karjalan pelastusalanliiton hallituksessa.

Elina Rahunen

Säteilymittarit

 

Elina Rahusen vastuualuetta Kata Safetyssä ovat säteilymittareiden tarkastukset ja huollot sekä KATA®-säteilymittareiden tuotanto. Vastuullinen työ edellyttää ehdotonta tarkkuutta ja huolellisuutta – ammattitaitoa, joka on rakentunut Elinan aiempien työurien myötä.

”Valmistuin aikanaan vaatetusteknikoksi. Kun vaatetusalalla ei työtä ollut, hakeuduin töihin Perlokselle. Työ oli laadunvalvontaa ja -tarkkailua ja myös laadunvalvonnan ohjelmointia tuotantoon.”

Ompelukaavat vaihtuivat sujuvasti Nokian insinöörikuvien lukemiseen, kankaat kännykänkuoriin – Elinan käsillä tekemisen taidosta, sorminäppäryydestä ja tarkkuudesta Perloksen tuotanto hyötyi liki 8 vuoden ajan. Kun Perloksen tarina läheni loppuaan, Elina oli jo hakeutunut uudelle uralle asiakaspalveluun.

 

”Asiakkaat arvostavat kotimaisuutta ja meillä tuotettujen mittareiden huoltovarmuutta”

 

”Seuraava työpaikka oli OP-Palvelut Oy:ssä. Se oli monipuolista asiakaspalvelua – uusasiakashankintaan, myyntityötä. Verkkoviestitiimissä opin käsittelemään moninaisia talouteen liittyviä asioita säästämisestä sijoituksiin ja lainoihin. Vaihtuvien ohjeistusten kanssa piti olla tarkkana.”

Työ pankin asiakaspalvelutehtävissä opetti ymmärtämään asiakkaita ja heidän tilanteitaan sekä ottamaan vastaan palautetta.

”Myynnin portaat tulivat todellakin tutuiksi sen 10 vuoden aikana. Tuli sitä asiakaspalvelussa tarvittavaa pelisilmää – taitoa toimia kiperissäkin tilanteissa niin, että asiakas kokee saaneensa hyvää palvelua”

Katassa Elinan käsien kautta kulkee vuosittain iso määrä tarkistettavaa ja huollettavaa säteilymittaria. Mittarien ykkösbrändi on suomalainen KATA® – Kata Safetyn tehtaassa valmistettu, Elinan pedantilla ammattitaidolla tuotettu.

Joni Rahunen

Väestönsuojat ja palokatkot

 

Joni Rahusesta tuli Kata Safetyn osakas helmikuussa 2020, kun yhtiö avasi toimipisteen myös Keski-Suomeen. Joni on koulutukseltaan toimitilapalvelujen johtamisen restonomi. Aiempaa työkokemusta hänellä on juurikin toimitilapalveluista.

Joni on se henkilö, johon kannattaa ensisijaisesti ottaa yhteyttä väestönsuojien tarkastuksiin ja vuosihuoltoihin liittyvissä asioissa. Katassa hänellä on myös vahva asiakaskokemuksen kehittäjän rooli. Joni kysyy kerkeästi asiakkailtaan mitä mieltä olet, miltä tämä sinusta asiakkaana kuulostaa? 

”Hyvä asiakaskokemus ei ole hokkuspokkusta tai markkinoinnin korulauseita. Asiakaskokemus rakentuu kaikesta vuorovaikutuksesta asiakkaan kanssa kysymällä ja kuuntelemalla – ja usein jo ennen asiakassuhteen alkamista.”

 

Niin todellakin tapahtuu, kun kiinteistönomistajat ja heille palveluja tarjoavat kiinteistömanagerit, huoltoyhtiöt, isännöitsijät ja vaikkapa yritysten turvallisuuspäälliköt syöttävät Googleen varautumiseen ja turvallisuuteen liittyviä hakusanoja.

 

”Koemme onnistumisen iloa, kun asiakas haluaa meidän olevan heidän silminään ja korvinaan suuren kiinteistömassan väestönsuojatilojen huolehtijana”

 

”Intohimomme on tarjota asiakkaille hyödyllistä ja luotettavaa tietoa ja apua silloin kun hän sitä tarvitsee. Palvelukokemuksen on verkossa oltava ihan yhtä priimaa kuin livenäkin. Hyvä palvelukokemus edellyttää henkilökohtaisen vuorovaikutuksen ohella myös digitaalisten palvelujen jatkuvaa kehittämistä.”

Rakentamisen ja kiinteistöjen ylläpidon kenttä vastuineen on laaja, ja asiakkaiden arjen kiire todellista. Asiakkaiden tarpeissa esille nousevat elinkaariajattelu ja kustannustehokkuus, palvelujen hankinnan helppouden merkitys ja tarve helpottaa hektistä arkea.

”On ymmärrettävä, millaisessa todellisuudessa asiakkaat tarpeineen elävät. Meidän tehtävämme on oivaltaa nopeasti palvelun tarve, olla aktiivisia ja aloitteellisia ja ehdottomasti luottamuksen arvoisia. Koemme onnistumisen iloa, kun asiakas haluaa meidän olevan heidän silminään ja korvinaan suuren kiinteistömassan väestönsuojatilojen huolehtijana.”

Yhteystiedot

Teksti

Joensuu

Tinurinpolku 1
80400 YLÄMYLLY
p. 045 196 4006
janne@kata.fi

Jyväskylä

p. 040 764 9560
joni@kata.fi

Verkkolaskutus

Verkkolaskuosoite
003727983377

Operaattoritunnus
003721291126

Välittäjä
Maventa

Ota yhteyttä